.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشكيل اتاق فكر در بازرسي گيلان

مدير كل بازرسي و نظارت گيلان از تشكيل اتاق فكر در اين اداره كل خبر داد.

سيدحميد حسيني  تشكيل اتاق فكر در بازرسي استان را از برنامه‌هاي سال جاري اين نهاد عنوان كرد.
وي اظهار داشت: تشكيل اتاق فكر در بازرسي درباره موضوع‌هاي محوري استان با بهره‌گيري از نخبگان است.
حسيني با بيان اينكه امسال بيشترين تلاش سازمان بازرسي مبارزه با مفاسد است، تصريح كرد: اين مسئله طبق ضرورت‌ها شناسايي و اجرا مي‌شود.
وي فعاليت‌هاي نظارت و بازرسي را مستمر و هدف‌دار دانست و افزود: سازمان بازرسي براي انجام فعاليت خود از كارشناسان داراي تخصص و خبره استفاده مي‌كند.
مدير كل بازرسي و نظارت گيلان درباره رسيدگي به پرونده‌هاي شكايت‌هاي مردمي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيشترين شكايت در استان مربوط به شهرداري‌ها، بانك‌ها، بيمارستان‌ها، منابع طبيعي و امور ثبتي است.
حسيني زدودن فضاي آلوده و مظاهر فساد از بستر جامعه را نيازمند اراده جمعي و تعامل تمام مسئولان و مردم عنوان كرد و گفت: در درون دستگاه‌ها نيز نظارت و كنترل انجام مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه براي اصلاح امور و فعاليت‌ها تلاش خوبي از طرف مديران صورت گرفته است، اظهار داشت: براي مردم اين پرسش مطرح است كه چرا براي احداث يك پروژه شهري چند برابر بايد هزينه شود و مدت‌ها طول بكشد.
مدير كل بازرسي و نظارت گيلان افزود: گاهي اين پرسش مطرح است چرا برخي از پروژه‌ها كه براي خدمات عمومي و رفاه مردم است بايد از الگوهاي منسوخ و متروك شده گذشته استفاده كرد در حالي كه در داخل ايران با استفاده از تكنيك‌هاي جديد و مدل‌هاي خوب همين اقدام‌ها با سبك و شيوه جديد و زيبا در مدت كوتاه انجام مي‌شود.
حسيني با اشاره به اينكه در برخورد با بحث مفاسد، موضوع دانه درشت و دانه‌ريز مطرح نيست، خاطرنشان كرد: براي ما در امر بازرسي مردم و نظام مهم‌تر هستند و اينكه نظام را تقويت و اعتماد مردم را بيشتر و پايدار كنيم.
وي يكي از ايرادها را نصب افراد فاقد صلاحيت ناميد و گفت: در اين زمينه برخي كه صلاحيت دارند به دلايلي كنار گذاشته مي‌شوند و به همين دليل عملكرد مديران رده بالا و پايين استان زير ذره‌بين است.
مدير كل بازرسي گيلان اظهار داشت: در حال حاضر ويژگي‌هايي مانند سياست‌زدگي، عدم حساسيت به بيت‌المال، نبود وجود فرهنگ پاسخگويي و شفاف‌سازي و مشاركت ندادن مردم در امور از جمله موانع اصلي در جلوگيري از بي‌عدالتي، فساد و تبعيض است.
حسيني رعايت انضباط مالي درباره شركت‌ها را از موضوع‌هاي مهم خواند و تصريح كرد: اين حق مردم است كه از عملكرد مديران و برخي مناقصه‌ها، مزايده‌ها و معاملات دولت به صورت شفاف آگاه شوند.
وي ادامه داد: محرمانه عمل كردن در معاملات و قراردادها موجب ايجاد ذهنيت به حق در افكار عمومي و احياناً سؤ جريان‌ها و تخلف مي‌شود.
مدير كل بازرسي و نظارت گيلان؛ جرأت، شجاعت و صداقت براي مديران را امري ضروري و لازم دانست و افزود: برخي مديران و افراد، سازمان بازرسي را محدوديتي براي گسترش فعاليت خود مي‌دانند در حالي كه نظارت و بازرسي خلاف اطمينان و اعتماد به مديران نيست‌.
حسيني اظهار داشت: ما به مديران اعتماد داريم و در كنار آن نيز نظارت و بازرسي بايد صورت گيرد و نبايد مديران به دنبال قانون‌گريزي يا نظارت‌گريزي باشند و پاك كردن صورت مسئله در امر نظارت و بازرسي فراموشي و نسيان در مبارزه با مفاسد موجب نهادينه شدن فساد مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.